RONDE TAFEL SESSIE: DARE 2 SHARE

Doel

Leren van elkaars exportmanagement aanpak, organisatiekunde, exportmarktbenadering en specifieke kennis van exportlanden en markten; en deze toepassen op actuele problematiek en strategie bij uw internationale marktbenadering.

Waarom hiervoor kiezen

U bent bekend met exportmanagement modellen, -strategieën, distributie, partnership en marktentree projecten en heeft ruime praktijkervaring, maar ziet toegevoegde waarde in de outsider’s visie van ervaren collega’s in het exportvakgebied.

Bestemd voor

Professionals in export, met minimaal 5 jaar ervaring in en verantwoordelijkheid voor internationale sales resultaten, die graag met vakgenoten op niveau willen discussiëren over relevante en actuele exportvraagstukken binnen elkaars organisatie.

Aanpak

E&M inventariseert belangstelling en stelt ronde tafel samen a.h.v. intakeformulier / voorkeuren:

  • Samenstelling groepen op organisatie-, sector-, landen- of productniveau
  • Maximaal 10 deelnemers per groep
  • Bij voorkeur op locatie bij 1 van de deelnemers, zgn. gastbedrijf (bij meerdere sessies: carrousel)
  • Profielen mededeelnemers worden vooraf gecommuniceerd

E&M faciliteert (planning, agenda, etc.) en fungeert als gespreksleider tijdens ronde tafel.

Eerste sessie gratis!

De eerste sessie is geheel gratis en bij follow-up bedragen de kosten € 175,00 per sessie per persoon, excl. btw en eventuele inschakeling specialist. Een sessie beslaat 1 dagdeel; meerdere sessies zijn uiteraard mogelijk, in vaste of wisselende samenstelling.

Aanmelden

Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden? Neemt u dan contact met ons op via tel. 077-4748135, email info@exportmanagement.nl of het contact formulier.

Keuze onderwerpen

Uiteraard kunt u zelf een onderwerp aandragen, insteek is immers een concreet export vraagstuk binnen uw eigen organisatie waar u met andere professionals over wilt sparren. Hieronder als suggestie een aantal onderwerpen die we in praktijk veel tegenkomen:

  • Wij exporteren naar heel veel landen, maar waar en hoe prioriteiten te leggen?
  • Landenkeuze voor de internationalisering in uw bedrijf?
  • Waar halen we de juiste informatie vandaan?
  • Hoe verhouden de salesresultaten zich tot de marktontwikkeling? Hoe kunnen we harder dan de markt groeien en de concurrenten voor te blijven?
  • Selecteren we de juiste kanalen en partners? En sturen we ze voldoende aan (prestatie en relatie)?
  • Realiseren we wel optimale marktdekking en omzetresultaten? Hoe kan het beter?
  • Is onze organisatie voldoende ingericht op de uitdagingen in export die we ervaren?